Top.Mail.Ru

Фестиваль SpringBoard Festival: Showcase of Master-classes on EL Lesson Planning

В период с 03 по 04 апреля по инициативе кафедры методики обучения английскому языку и деловой коммуникации состоялся ежегодный учебно-методический фестиваль SpringBoard Festival: Showcase of Master-classes on EL Lesson Planning в рамках тематики функциональных аспектов профессиональной коммуникации учителей английского языка с участием студентов 3 и 4 курсов бакалавриата. Руководители и модераторы проекта: к.п.н., доц. Виктория Гончарова, к.п.н., доц. Ирина Столярова. В формате работы десяти смешанных творческих мастерских студенты 3 и 4 курсов с разным уровнем языковой подготовки и развития профессионально-методического кругозора поделились своими творческими инсайтами, исследовательскими инициативами, практическими находками в ходе создания идеальных проектов урока английского языка. Получая опыт работы в коллаборации, каждый участник мастерских при этом сохранял для себя главную позицию — учителя-профессионала, получающего опыт профессионального развития на английском языке! Так, были представлены проекты уроков по следующей тематике: обучение англоязычным речевым навыкам на основе нейродидактических и игровых приемов, развитие речевых умений школьников на английском языке посредством методов проектов, CLIL, драматизации и сторителлинга, мастерских, пр. В ходе презентаций студенты проявили умения профессионального развития и рефлексии, участвуя во взаимооценке и самооценивании.

Яркий междисциплинарный характер конференции превратил её в событие, полное творческой коллаборации, языковых экспериментов, профессиональной мотивации и подлинного профессионального интереса! В ходе авторских проектов идеальных уроков английского языка спикеры и участники получили возможность обменяться образовательным и профессиональным опытом, расширить свой профессионально-методический кругозор до междисциплинарных пределов и раскрыть в себе творческий потенциал учителя иностранного языка.

Отзывы наших участников:

«Thank you for organizing such an event, where we could share interesting ideas, resources and technologies that will be useful to us in our future profession. I would like to express my gratitude to the moderators of the sessions, since they organized the whole process. Moreover, I would like to express my gratitude to the moderators of the workshops, since they organized the whole process and actively offered ideas. Thank you for the opportunity to work with 3rd year students. I hope they have learned a lot of new things during their work in workshops and now they will know how to make the ideal lesson right. This conference is very useful and I think that all the lessons, despite the shortcomings, are very creative. As they say: „Two heads are better than one“. I remember the fragment from the novel „N. Lewis, ‘The Volcanoes above Us“ — „Why Captain, don’t think I’m trying to teach you your job, or for that matter attempting to influence your opinion. I guess the only reason I’ve come here is to suggest a smoothand regular cooperation. Which, on the principle that two heads are better than one, might increase your effectiveness“. I hope the 4th year students were useful for the 3rd year, as guys will have to develop their own lessons and they will have to practice at school as an English teacher in the 4th year. So, good luck everyone!!!» (Маштини Анжелика Марковна, студентка 4 курса бакалавриата, «Педагогическое образование», английский язык)

«I was really inspired by workshops. All lessons were well-structured and clearly demonstrated how students can develop both their speaking and reading skills through a project-based approach. They develop their speaking and reading skills in a collaborative and thought-provoking environment. Overall, presentations were engaging and interactive, and it effectively illustrated the benefits of project-based learning. The use of multimedia resources added dimension to the lessons. Thank you all, for providing an excellent example of the potential of project-based learning. Your collaborative work was a success!» (Меликян Анна Гарриевна, студентка 4 курса бакалавриата, «Педагогическое образование», английский язык)

«Thank you very much everyone for the excellent well-structured presentations of your lessons. It was very interesting and informative for me to listen to how all groups were able to use different methods and approaches in their lessons for developing writing, speaking, reading skills. All these ideas were interesting and varied. It is obvious for me that everyone tried and put their soul into the projects. For me personally, I would like to use some of the lessons in my English lessons in the future». (Полунина Анна Вячеславовна, студентка 4 курса бакалавриата, «Педагогическое образование», английский язык)

«As a session moderator I want to thank all the participants for their presentations that they prepared in groups. Working in a group is not always easy, but we saw a wonderful result that all of you presented today. As a participant of the workshop I want to mention that such activity was really inspiring. There was a lot of information that explains many aspects of what was announced during the conference. Information that can be applied in the future. I would like to express my gratitude for the work and the organization of such a conference where we had the opportunity to participate». (Евсеева Мария Борисовна, студентка 3 курса бакалавриата, «Педагогическое образование», английский язык)

«The Springboard conference was quite a useful and interesting event that let us make the ideal LP and show our creativity and enthusiasm working in workshops. And I would like to thank the organizers of the conference for the opportunity to exchange our thoughts and knowledge with our colleagues. All the lessons were quite engaging, informative, creative and well-structured and it was very interesting to listen and to find out new information». (Мухтарбекова Камила Бахтияровна, студентка 3 курса бакалавриата, «Педагогическое образование», английский язык)

Выражаем искреннюю благодарность всем участникам, модераторам, гостям и сочувствующим нашей ежегодной конференции. Полученный опыт и отзывы участников позволяют поставить новые задачи и стремиться к совершенству!

Следите за новостями на сайте и принимайте участие в наших будущих встречах!



Минобрнауки информирует о возможности поступления в университеты Ирана


17 мая 2024 г.


Российские абитуриенты могут поступить на программы высшего образования в университеты Ирана

Подведены итоги конкурса научных статей «КОД науки»


17 мая 2024 г.


В этом году в рамках традиционной весенней общеуниверситетская научной сессии «Дни науки МГПУ-2024» был проведен конкурс научно-исследовательских статей обучающихся по образовательным программам среднего профессионального и высшего образования